Skip to main content
  • Załóż PROFIL ZAUFANY w naszym Banku !

    Załóż PROFIL ZAUFANY w naszym Banku !

    mojeID już w naszym Banku!

    Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

    Co to jest mojeID? A co to jest Profil Zaufany?

    mojeID to bezpieczne narzędzie służące do potwierdzania tożsamości online w usługach publicznych i komercyjnych. Dzięki wykorzystaniu tożsamości cyfrowej mojeID dana osoba może potwierdzić, że jest tym, za kogo się podaje. Dla instytucji czy firmy, wobec której trzeba potwierdzić swoją tożsamość, dane pochodzą z zaufanego źródła, czyli od podmiotów określanych jako dostawcy tożsamości. Każdy Bank Spółdzielczy, który do tej usługi przystąpił, jest dostawcą tożsamości. Identyfikacja klienta następuje w momencie zakładania konta bankowego – potwierdzanie tożsamości opiera się na danych posiadanych przez dostawcę tożsamości – bank.

    Dzięki mojeID wiele spraw, które wcześniej wymagały osobistego stawiennictwa w urzędach czy firmach można będzie załatwić drogą elektroniczną.

    Usługa mojeID pozwala również na uwierzytelnienie się w procesie uzyskania dostępu do usług publicznych oferowanych przez administrację publiczną w ramach tzw. Węzła Krajowego (login.gov.pl – miejsce, w którym dostępne są usługi publiczne oferowane przez urzędy oraz inne jednostki administracji publicznej podłączone do Węzła Krajowego). Za pośrednictwem Węzła Krajowego klienci podłączonych banków mogą również założyć Profil Zaufany.

    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość. Wykorzystywana jest w usługach publicznych, e-commerce, energetyce, medycynie, mediach oraz ubezpieczeniach. Posiada wiele korzyści i jest całkowice bezpieczna.

    Profilem Zaufanym można posługiwać się w relacjach z organami administracji państwowej i samorządowej, gdy w ramach realizowanych w trybie online spraw wymagane jest dodatkowe potwierdzenie/podpisanie składanego dokumentu czy wniosku. Chcąc założyć Profil Zaufany należy udać się osobiście do jednego z urzędów lub skorzystać z usług bankowości internetowej wybranych banków, do których należą już Banki Spółdzielcze.

    Umożliwienie obsługi Profilu Zaufanego wraz z wdrożeniem usługi mojeID przez Banki Spółdzielcze zostało zrealizowane w ramach współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową i Ministerstwem Cyfryzacji.

    Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

     

    Jeśli chcesz założyć profil zaufany w naszym Banku wystarczy, że posiadasz dostęp do bankowości internetowej I-Bank, ale najpierw wejdź na stronę Profilu Zaufanego https://pz.gov.pl/pz/index i wybierz przycisk „Zaloguj się”.

    W załączeniu szczegółowa instrukcja jak założyć profil zaufany. W razie problemów przy założeniu prosimy o kontakt z bankiem.

    Instrukcja założenia profilu zaufanego

     

    Korzystanie z mojeID i Profilu Zaufanego jest proste i intuicyjne dla każdego, kto używa bankowości internetowej. Podczas załatwiania sprawy na stronie urzędu lub firmy (np. ubezpieczyciela czy dostawcy gazu) w momencie potwierdzania tożsamości, należy wybrać ikonę z nazwą BPS. W kolejnym kroku trzeba wskazać swój Bank Spółdzielczy, wpisując nazwę w wyszukiwarce lub wybierając z rozwijanej listy. Po kliknięciu następuje przekierowanie do bankowości internetowej. W procesie autoryzacji bank uwalnia dane dotyczące tożsamości klienta. Proces ten można porównać do pokazania w urzędzie dowodu osobistego. Co istotne klient każdorazowo wyraża swoją zgodę na zakres i cel przekazywanych danych.

     

     

     

    Regulamin wydawania środkow do usług mojeID

     

     

    Bank Spółdzielczy w Miedźnej (Centrala)

    ul. Wiejska 2
    43-227 Miedźna
    tel.: (32) 211 61 16, (32) 211 62 10, (32) 326 30 10
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

     

    Oddział w Brzeszczach

    ul. Dworcowa 8
    32-620 Brzeszcze
    tel. (32) 211 12 48, (32) 211 11 31
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

     

    II Oddział w Brzeszczach

    ul. Ofiar Oświęcimia 48
    32-620 Brzeszcze
    tel. (32) 210 90 42
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

     

    Oddział w Woli

    ul. Pszczyńska 45
    43-225 Wola
    tel. (32) 211 95 00, (32) 211 84 43
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Bank czynny:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 15:45

     

    Centrala: 32 211 61 16, Zastrzeżenie kart: +48 828 828 828, infolinia Banku: + 48 86 215 50 50