Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy podszywają się pod Infolinie banków.
Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu. Kontaktują się i informują, że właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś włamał się na Twój rachunek. Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary. Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne.
Pamiętaj:
Nigdy nie podawaj osobie trzeciej loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej (numer karty, CVV, daty ważności, imienia i nazwiska posiadacza karty)
Nigdy nie podawaj kodów do bankowości internetowej oraz kodów 3D Secure wykorzystywanych do autoryzacji transakcji kartowych w Internecie
Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych
Nie działaj pod presją czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się samodzielnie z Bankiem.