Skip to main content
  • Aktualności
  • Płatność kartami podczas zagranicznych podróży

Płatność kartami podczas zagranicznych podróży

10-04-2024

Płatność kartami podczas zagranicznych podróży

Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy Państwu wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.

Alternatywny środek płatniczy

Wybierając się w podróż, jeżeli jest taka możliwość, powinno się zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.

Aktualizacja danych kontaktowych

Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja Państwa transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu z aby niepotrzebnie nie blokować karty, a tym samym nie uniemożliwiać dokonania kolejnych transakcji. Prosimy zatem aby dane kontaktowe aktualizowali Państwo na bieżąco.

Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli

Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.

Rekomendujemy zatem aby płatności poza granicami Polski w terminalach pos i bankomatach wykonywać przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.

Poinformowanie Banku o planowanej podroży

Zachęcamy aby przekazywali Państwo do Banku informację o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić  Państwa przed oznaczeniem wszystkich jego płatności jako potencjalnego oszustwa a tym samym ich odrzuceniem. Informacja, zostanie przekazana do systemu monitorującego transakcje. Na jej podstawie karta będzie mogła zostać wyłączona z reguły automatycznego blokowania w przypadku wystąpienia podejrzanych transakcji w regionie, w którym Państwo przebywacie.

Przypominamy, iż przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą mają Państwo możliwość uzyskania pomocy na Infolinii, czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. 

  • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
  • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)

Centrala: 32 211 61 16, Zastrzeżenie kart: +48 828 828 828, infolinia Banku: + 48 86 215 50 50