Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!
23-09-2021
Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!
Ten rodzaj oszustwa wciąż występuje i co jakiś czas się nasila. Oszuści informują o rzekomo wstrzymanej transakcji i namawiają do zainstalowania oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera. W słuchawce możesz usłyszeć oszusta lub automat, który wydaje instrukcje.
Schemat działania przestępców:
przestępcy dzwonią do klienta z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456, 86 215 50 00 lub 828 828 828;
osoba dzwoniąca posiada obcy akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w internecie;
rozmowa może dotyczyć zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.
Przypominamy, iż:
Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientem.
Bank nigdy nie prosi klienta o podanie przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
Bank nigdy nie prosi klienta o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania;
Bank dzwoniąc do klienta nigdy nie prosi kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym infolinię banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa.